onsdag 5 december 2012

SNÖ SNÖ SNÖ OCH DAGS FÖR SCENOMBYTE




....snökaos! Och allt jag kan tänka på är att det är sånt slöseri när en halvmeter puder dansar ned i backen i Stockholm utan fallhöjdsmeter. Insnöad i huset, och bilar och bärgningsbilar i ett kaosnystan lindat om varann där ute på vägarna. Men jag älskar ju snön. Kanske bara inte just här, så här mycket på dörren att jag inte ens kommer ut. Att jag måste hämta barnen tidigare i skolan för att hela kedjan av lärare-slash-också-en-förälder skall kunna hämta sitt barn på sitt dagis och påbörja resan ett par timmar i förväg för att ha en chans att komma fram innan midnatt. Nej nu vill jag bort, till fallhöjdsmeter och liftsystem och där man tar emot puder med ett leende och önskar sig ett par decimeter till i natt. Snart. Snart. Snart åker vi igen. Å vad jag längtar. Bildens alp-chalet är lånat av pinterest, vårt eget chalet är nyare men blir förhoppningsvis så här grått när det stått ett par år till. Tills vi kommer dit i jul får jag hålla tillgodo med den halvmeter puder som ligger platt där ute på Stockholmsmarken och göra det bästa av'et. Imorgon eller nästa dag, när det inte stormar längre :)


PS Vad vackert det var med den där stora julkransen ute på husgaveln....




PS 2 ......slänger med en interiörbild på ett finfint chalet också. Nu vill jag ha träinteriör och mustig interiör. Vårda själen med ett ordentligt scenombyte och åka dit inget ser ut som vita väggar - Eames stolar - högblankt kök - och polerad 3-stavsparkett. Nä! Vill ha grövre material, höjd i tak och panoramafönster på utsikten, tyngre stil på armaturer och möbler, ulltextiler och fällar. JAG. VILL. HA. SCENOMBYTE! Och varför egentligen. Jo, för att hemma i Stockholm ser det ut så här:






Fantastiskt vackra bilder av fotograf Martin von Krogh för Expressen. Vackert, men inte så mysigt, säkert rentav plågsamt för dem som vågade sig ut idag.


Bilder 1-2 pinterest, 3-4-5 Martin von Krogh

1 kommentar:

  1. Vilken underbar bild. Så kan jag känna ibland, bort med allt vit... Mycket mysigare med det mörka och grova.

    SvaraRadera