fredag 14 december 2012

ÖNSKAR FREDAGSMYS I FJÄLLSTUGA MED TRÄPANEL



Nej, jag har inte turen att sitta i en fjällstuga ikväll. Än. Men jag har turen att hitta denna snygga mysiga interiör på en fjällstuga. Funnen här på pinterest. Men det är ju noga det här med vem som äger bilder på nätet, och om jag inte misstar mig har den synts i Rum ID så jag ska nog passa på att ge dem ägarrätten till bilden. Jag har ett och annat att tillägga om soffan, den är bara ... inte jag. Men det andra! Oj! Jag fullkomligt älskar de blekta furuplanken på golvet tillsammans med de murriga fjällväggarna (men bara helt rätt med murrig fjällpanel på rätt geografisk plats alltså) och det absolut snyggaste är den blekta kelimen på golvet. Sååå grymt vacker. Vill ha. Med denna mys pys bild önskar jag er en härlig fredagskväll, snart slår takten av och det är lugnt och harmoniskt och ledigt och så här stilla som på bilden. För min del fr o m efter jul och en månad framåt hoppas jag. Men en sak i taget. Nu - fredagsmys åt oss alla! :)







PS Eftersom jag ändå sitter och jobbar och har "arkitekthuvudet påskruvat" så skall jag passa på - mest för egen del - att lägga in dessa skisser på hur panel förändrar rumsuppfattningen i ett rum. 

Stående panel - Rummet upplevs högre och smalare.
Liggande panel - Rummet upplevs lägre och bredare.
Bröstpanel - Ganska neutralt
Sned panel - ? Nej, gör inte så :/ Sjösjukevarning
Panel i tak i inåtgående riktning - Rummet upplevs långsmalt
Panel i tak i tvärgående riktning - Rummet upplevs bredare


Bild 1 pinterest/ RUM ID 
Bild/skisser Moelven


2 kommentarer:

  1. Sjösjukevarning var en bra beskrivning:)
    / Hanna

    SvaraRadera
  2. Den som ändå satt i en fjällstuga… ja ja vi har ju ändå snö:-)
    vacker bild!


    //Sabina

    SvaraRadera