torsdag 13 december 2012

TAKLAMPA-JULKLAPP TILL MATBORDET



Gooooooood Jul matbordet önskar Karin! En ny taklampa, en stor gedigen sak som inte är i smält plast som den vi har idag. Men jag vill inte köpa bara för att byta ut. Nä, jag har funderat och fnulat och tänkt och endera lutade det ditten och endera datten. Svårt att bestämma sig vilken ny lampa som skall få ta över stafettpinnen från Kartells Icon Fly som trotjänat oss i tio år. Troligen är Icon en designklassiker i framtiden. Men nu har den gjort sitt här och det var bra länge sen den kändes "het" .... (vilken tur att den blev lite smält i kanten av stearinljus, nu måste den ju bytas ut! ). I huvudet har i ett par år levt ett scenario med en industrilampa över matbordet istället. Men jag tror jag är över den fasen nu. Nu tror jag att jag rör mig bort från industrilampor i metall, tror bestämt att jag fick en crush på den där runda glaslampan som jag såg på öppningen av Zandvoort. Syns längst fram i bilden och igen i mitten. Känns så elegant och lagom sekelskiftig-men-fräsch-snygg-tuff. Tror bestämt den viskade i mitt öra att den ville flytta till vårt nya hem i februari....



Bild studio karin

3 kommentarer:

  1. Ja, men annars är också resultatet av samarbetet mellan Diesel och Foscarini helt underbar: "Glas", lilla pendeln. Riktigt rufft-rafft: glaset, hänget, kromet mot det fina ljuset. Kontrasterna. Lite dyrt, ja, usch! Men man lever ju så mycket i köket, och det är ett så fint och själfullt litet konststycke till pendel för det trevliga kökslivet. Smått arrogant liten pjäs men som måste stämma med temperamentet i huset först.

    SvaraRadera
  2. Snälla Karin, Berätta märke, vart man kan handla samt pris.
    Supersnygg även i mitt kök./Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa, ja den är grym. Jag "hälsade" på den idag igen, den finns alltså på butiken Zandvoort i Sickla. Pris eller leverantör har jag inte hunnit kolla :)

    kram Karin

    SvaraRadera