lördag 10 mars 2012

SÅ FANTASTISKT SNYGG DRÖMVÅNING



Japp, lördag igen, och vi kör lite husvisning. Jag snubblade in i denna fantastiskt snyggt inredda franska våning, och jag kan bara gapa. Och önska att det såg ut så här hos mig. Med spontväggar, grova vitoljade golv, lite dova färgklickar, grått och vitt, innerdörrar med spröjs, och så antika mattor. YUM! Det är bara så snyggt. Hade jag gjort om mitt sovrum idag hade det fått bli såhär med gråvit spont. Men vi köpte vårt hus med fjösig 3-stavsparkett överallt, så den rätta känslan hade inte infunnit sig är jag rädd. Jag låter er njuta av bilderna själva, jag ska titta på dem ett par gånger till och se vad som fastnar i minnet. Ni vet sådana där favoritbilder man har som förföljer en? Jag tror att denna ovan med spontväggen och vitoljade golvet kan bli en ny trogen följeslagare inne i mitt huvud, för att återfödas i något projekt någon gång....




Vackra vitoljade golv. Och lilla Rae har fått en väldigt fin kelimmatta inne hos sig. Vackra snickerier; lister, dörrblad, fönstersättningar. Alles.




Och ett kök som kommer att landa smack i minnet också. Stänkskiva i helskuren skiva carrara, jahaja. Min favorit alla kategorier i kök. Arbetsbänk troligen i vitt kompositmaterial, med helgjuten diskho. (Eller möjligen sten, svårt att se.) Och de där häftiga originalfönstren i rad ovanför stänkskivan? Oh underbara och spännande äldre arkitektur!



I matsalen hittar man världens mest fotograferade stol, Y-stolen. Eller Wishbone chair som den heter på engelska. Som i I-Wish-I-had-this-chair. Man kan inte misslyckas med den. Ställer man den runt ett matbord, skalar av lite lull-lull runt om (har man stuckatur så ska man absolut inte ha krull, det blir kaka på tårta), lägger en stor matta och hänger en ball lampa så kan det bara inte bli fel...



Jag är inte heltänd på fåtöljen här måste jag medge. Men gillar den gråvita väggtonen som går ton-i-ton med öppna spisens sten. Och förresten - ser ni öppna spisen? Troligen icke fungerande. Men därför så finurligt och snyggt fylld med staplade magasin! Nu mina vänner, ska jag kika en gång till sen är det lördag och ledigt! kram o hej


Bilder Milk magazine

6 kommentarer:

  1. Super fin våning! -blev mest förälskad i den öppna spisen fylld av tidningar!:)

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, ett jättesnyggt hem!
    Ha det så bra.

    SvaraRadera
  3. Ja visst var det fint :) Kan inte sluta gapa över köket..... och golvet... och ja allt. Igen. :)
    kram på er

    SvaraRadera
  4. Min hangupbild är den på ditt vita sideboard!
    Vet inte hur många gånger jag tittat på det vid det här laget och bara älskar det!
    /Anna-Karin, Skövde

    SvaraRadera
  5. ha ha, härligt Anna-Karin, att höra att du gillar det så :)

    SvaraRadera