söndag 11 mars 2012

MER INSPIRATION FÖR POJKRUM I BLÅTT



Ja, nu när ändå tankarna är ute och far efter inspiration till blå pojkrum (se moodboardet som jag gjorde häromdagen här) så hittade jag detta också. Måste lägga in dessa fantastiskt fina bilderna på ett grå blått barnrum. Canvas sneakers ovan, hur gulligt? Och en vintage poster helt i min stil. Lägger på minnet.




Grå snickerier mot blå-vit vägg. Väggen har fått fina breda ränder horisontalt. Man kan hitta tapeter i denna variant, eller så målar man helt sonika ränder på tvären. För att få raka ränder med skarpa kanter finns ett tips att ta till: Måla hela väggen vit. Tejpa upp utrymmet för en blå rand. Måla vitt mot tejpens kanter, inne på den blå randens yta. Detta för att den vita färgen ska "blöda" in under tjepen och täppa till. Det gör ju inget att vit färg blöder in på vita randen under tejpen... Sen kan man måla den blå färgen i randen, och nu blöder inget blått in under tejpen och ger suddiga kanter (för där är redan vit färg som täpper till), så när du tar bort tejpen har du knivskarpa ränder!! 




Fina vimplar i fönstret. Och fina snickerier med platsbyggda hyllor och zinklådor. Snyggt snyggt. Nu behöver jag bara hemmet med det där extra rummet till lillebror så är jag på g.


Bilder Apartment therapy

3 kommentarer:

  1. Hej vart har du köpt mattan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Bilderna är inspirationsbilder jag hittat på nätet, jag vet tyvärr inte var mattan kommer ifrån.... Men liknande hittar du hos exempelvis classic collection. Mvh Karin

      Radera
  2. Hej vart har du köpt mattan?

    SvaraRadera