tisdag 25 mars 2014

STATUS PÅ STUDIONS RENOVERING




Hej! Jag måste ju uppdatera er på vad som händer i blivande Studion! Tjohoo, här har hantverkarna kört hårt och det har flytspacklats golv, spacklats och målats väggar, satts upp lampor och dragits el. Och vi tjejer som skall vara i Studion gjorde grovjobbet (yess) och rev allt, vi har varit på Ikea och gjort ett par tusen vändor till bygghandeln. När jag lämnade studion idag såg det ut så här. Ser ni den där fina svarta dörren? I funkisstil. Passar perfekt till huset som vi sitter i, senfunkis. Den dörren målade jag idag, och kan ni tänka er att det var någons ratade Blocket-annons som vi hittade för 300 kr. Nu sitter den i en före detta vägg och öppnar upp mellan det som skall vara själva designstudion med 4 arbetsplatser och mötesrummet som är in genom den svarta dörren. Älskar dörren! Ett långt sideboard utmed bakväggen skall få luckor från gissa var :D 




Tänk vad lite svart färg kan fixa till det lite. Blocket fyndet såg inte lika skarp ut i morse innan jag gick över den med svart färg. På tok för mesigt.




Och så här såg samma vy ut i februari då jag och mina två kollegor tog över lokalen! Rum överallt, betongglas och dörröppningar och korridorer.... och vi rev allt vi kunde och tömde lokalen helt innan vi lämnade över till hantverkarna. Det har hänt lite sedan denna bild togs! Snart sitter vi på plats hoppas jag.



Bild studio karin


4 kommentarer:

  1. Åh vad snygg er studio blir! Dörren blev "spot-on-perfect"! Bra jobbat där :). Heja på till er! / Helene

    SvaraRadera
  2. Färg kan ju vara som ren magi! Är ju en helt annan dörr - supersnyggt! Får man gissa på Superfront till sideboardet? ;D helt rätt tycker jag i alla fall! lycka till med fortsättningen!

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad ! Du är duktig !
    Med vänlig hälsning,
    Kicki

    SvaraRadera
  4. Tack Kicki och Helene :)
    Caroline, jag tror du gissar rätt :D Och ja visst kan färg vara magi, går både från mesig gammal dörr till snygg dörr OCH som ny!
    Karin

    SvaraRadera