fredag 21 mars 2014

HEMKONSULTATION MED INREDNINGSARKITEKT



Hej fredag! Jag avslutar veckan med en trevlig och mycket kreativ hemkonsultation på soliga bakgator på Östermalm. Just denna gång var det en nyköpt våning som skulle synas i sömmarna av de nya ägarna och mig, och råd inför stundande inflyttsrenovering behövdes. Vi hann med diskussioner kring allt från ändring av planlösning och dörröppningar, detaljer som snickerier, originalpaneler, vad var originalfönster och vilka nya, hur möblerar man ett svårmöblerat vardagsrum med genomfartskänsla, stil på öppen spis, vilken bordsform passar bäst i vårt blivande matrum, väggfärger mm mm. Vid hemkonsultationer dryftas det mesta, och vid en dubbelsession på två timmar som idag, där dessutom både snickare och kunder var med så hinns ganska många beslut tas på plats. Jag skissade på möblerinsplaner och gav exempel på platsbyggda bokhyllelösningar och pratade inbyggda sideboards och snygga garderobsväggar. En mycket kreativ workshop med rådgivning som jag hoppas räcker långt in i just denna kunds renovering! Med detta avslutar jag denna arbetsveckan och önskar er en trevlig fredagkväll :)



Bild studio karin

2 kommentarer:

  1. Åh, så kul!! Hade gärna gjort det också om jag hade bott närmare dig!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt :) Du hade varit så välkommen att boka så.
    Karin

    SvaraRadera