söndag 24 februari 2013

DAGENS JAG ÖNSKAR ATT VARDAGSRUMMET FICK EN DRÖS NYA KELIMER




....drömmer att vardagsrummet redan hade ljust grå eller vita väggar (vad det nu blir?) och vita blanka snickerier och att det var dags att bara rulla ut en matta och ställa dit en snygg kolonial fåtölj. Bilden ovan kommer från Chhatwal & Jonsson och det trevliga paret som driver det har jag pratat med i ett par mässor efter varann. Stått och hängt i montern och klappat mattor. Tänkt att en sådan ska det bli. Och nu när jag har mitt nya inredningsprojekt så har jag rum som saknar mattor lite var stans. Helst en i biblioteket, eller under matbordet om barnen slutade tappa mat snart? Denna ovan i vit botten med blå mönster hade gjort sig bra i matsalsdelen...




......men denna är ännu bättre i matrummet eftersom den passar till den orientaliska mattan som bor i vardagsrummet intill, de har båda svarta mönsterdetaljer som gifter ihop dem. Och denna är ännu bättre i färgen mot fläckar, med ljust grå botten. Så den är naturligtvis mer förlåtande om nu barnen skall envisas med att tappa mat. Eller om det var i biblioteket den hamnar? Bibliotek (blivande typ tv-rum för de vuxna) och matsal och vardagsrum ligger alla så att mattorna kommer att ses ihop, så man måste hålla tungan rätt i mun när man bygger på det befintliga mattoteket så att det inte blir pannkaka av alltihop! Men denna har jag klappat på flest gånger i montrarna så den är en het favorit. Får kanske låna hem ett prov när det är dags innan jag bestämmer mig. (Mattorna kan ni bland annat beställa genom My Tivoli)




Dessa i mörkt marinblått är bara så ljuvliga också. En sådan till sonens rum kanske? Vad månde bliva av det rummet? Det står sist i kö att göras i ordning eftersom han inte ens hänger där så mycket än utan mest är på konstant besök inne hos sina systrar :) Men den med de stora blommorna på, ahh så fin! Ljuvliga kelimer allihop. Alla bilder från Chhatwal & Jonsson. Med dessa finingar till mattor önskar jag er en trevlig söndagkväll kära läsare!



Bild Chhatwal & Jonsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar