onsdag 6 februari 2013

KOPPAR, MÄSSING OCH VIT METALL



Hej onsdag! Har haft ett fantastiskt dygn med mässa, trevliga möten, vernissage, drink, och boende på hotell. Och glömt kameran nånstans? Så idag har jag inga bilder från mässan (suuuck, suuuck, jag som knipsade som en tokig...). Men jag bodde på Scandic Grand Central i natt, och bilder därifrån får visa den starkaste trenden jag noterade både på Formex förförra veckan och Stockholm Furniture Fair igår: tre nyanser metall. Överallt. Koppar och mässing överallt, och gärna i kombination med vit metall. (Eller om det är exkusivt vitt guld, gult guld och rött guld.) Tre nyanser metall alltså är min största trendspaning. Gärna tillsammans; typ tre likadana skålar eller lampor intill varann i displayen i alla de tre metallnyanserna. Kranar i mässing och i koppar från självaste minimalist leverantörer. (Återkommer med bilder när jag lokaliserat kameran...) Men dessa bilder från Scandic Grand Central där jag åt min frukost imorse får alltså representera det stora återtåget av koppar och mässig.







Bilder via här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar