fredag 8 februari 2013

FREDAGSTIPSET - NOSH & CHOW




Hej fredag! Bästa dagen, och jag som redan har haft ett dygn denna vecka hemifrån med hotell och restaurangvistelser ska hålla mig i hemmakvarteren i kväll. Men jag ska bara lägga in mitt bästa fredagstips för dig som skall ut och äta i Stockholm ikväll: Nosh & Chow, nyöppnad restaurang i ett townhouse på Norrlandsgatan. Fantastisk inredning, som sätter huvudet på spiken just nu med maximalistisk inredning med mustiga materialval och specialsnickerier överallt; vitrinskåp utmed alla väggar. Från min plats såg de aldrig ut att ta slut de där snickerierna. Och jag tror att just svarta vitrinskåp är ett annat trendspaningstips jag såg i o m mässveckan. Några tidiga danska märken har haft det ett par år, men nu kör var och varannan möbelleverantör vitrinskåp, många butiksinredingar satsar på det, och så restauranger... En trend som etablerat sig och blivit samtida smak m a o. Back to mer klassiska formspråk helt klart. Precis som trendbyråer rapporterat, att i oroliga ekonomiska tider återvänder vi till det trygga, hemkära, sånt vi känner igen. Nu kom jag bort från tråden; men restaurangen Nosh & Chow är en upplevelse jag tycker du ska unna dig! Toaletterna var som ett Marrakech-dungeon; sagolik och mörk och trolsk och lite läskig på samma gång.




Vad ni än gör idag så önskar jag er en riktigt bra fredag!! :)


Bild 1 studio karin, 2 via Nosh & Chow

1 kommentar:

  1. Tack för tips, ett ställe jag helt missat men bör spanas in! Min fredag blev inte fullt så elegant, men bra ändå, på sitt sätt:)

    SvaraRadera