onsdag 20 februari 2013

HAR JAG FUNNIT DEN? - LAMPAN TILL VÅRT MATBORD




Jag har ju haft tema byta lampa över matbordet ett bra tag. Nåt år, eller två. Gått igenom olika perioder av industrilampekärlek till andra varianter. Men jag vet att så länge jag inte hållit en och samma tanke tillräckligt länge så är det inte lönt att beställa en lampa. Men nu har jag haft denna tanke tillräckligt många månader att nu börjar det likna nåt. Metallskärm vill jag inte ha, jag är så rädd om dagsljuset i detta skira fönsterband i det stora burspråket. Och så skulle det vara ganska klassiskt formspråk, men lite kaxigt nytolkat. Så jag tror denna handblåsta glaskupa, Gaia, som kom i höstas till Watt & Veke är det jag ska satsa på! Perfekt. Finns i två storlekar, diameter 40 cm och 50 cm. Återstår då bara att välja storlek :)






Bild 1 studio karin, 2 Watt & Veke

3 kommentarer:

  1. Blev det att du köpte den :)...och vilken storlek valde du i så fall? / Helene

    SvaraRadera
  2. Haha, nä jag har inte hunnit, spackling och målning av vardagsrummet stöd i kö förre... Men den skall komma, jag har svårt att bestämma mig för storleken men det lutar åt 40 cm :)
    kram Karin

    SvaraRadera
  3. Jag vet preciiiis hur det är! Är också i spacklings-och målartagen...och det tar tid (i alla fall om det ska bli ordentligt!) - så jag förstår att inköpen får låta sig vänta. Visa gärna bild hur resultatet blir när du har köpt den :). 40 cm tror jag gör sig bra ovanför ett matbord, men med hög takhöjd där den hänger mer solitärt (utan något nedanför) kanske 50 cm skulle funka. Det jag gillar med lampan är att lampan i sig inte kommer i vägen för något utan det blir en genomskinlig "bubbla" som hänger där och lyser :). /Helene

    SvaraRadera