fredag 15 februari 2013

ETT MYCKET ELEGANT VARDAGSRUM MED SKÖNA MATERIALVAL



Hej igen! Sitter och bläddrar i magasin och jag måste bara fortsätta på samma spår som det tidigare inlägget som visade en bild från detta hem. Jag är så bländad av detta vackra vardagsrum att det måste in i inspirationsmappen. Och oj oj, den där kakelugnen är snarlik vår och jag längtar tills vi får fjutt i den första gången. Och jag ska se till att ha lokaliserat kameran/laddaren/sladdarna ur flyttkartonger till dess ;) Fantastiskt fina krispvita snickerier, och en uns minimini nyansskillnad på väggfärgen. Våra takhöga linnegardiner har flyttat med oss, så de hänger redan här. I rummet ovan har man också valt höga tunna linnegardiner, de klär verkligen våningen väl - diskreta men ändå där och lyfter liksom in dagsljuset. Älskar den sköna vintage-modern balansen, att blanda gammalt med nytt med ärvt med lite 50-tal. Den lyxiga eleganta känslan ansvarar de fina materialvalen för; ullplädar, ikat-tyger, naturläder, carraramarmor, kristall, linne... e.l.e.g.a.n.t!



Bild Sköna Hem/här

3 kommentarer:

  1. Verkligen superdupersnyggt!! Såååå vill jag ha det i vardagsrummet. Japp. Nu byter jag bruna soffan mot den vita. Bubba och bära.
    Tack för igår!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Japp. Japp, all of the above. Men hur man löser lakritsfingrar och vit soffa... det vet jag inte än? ;) Tack själv!
    kram

    SvaraRadera
  3. ...tvättar i klorin :-)

    SvaraRadera