onsdag 20 oktober 2010

MARMORBORD


Bild Massproductions

Jag har länge tänkt att beställa en Carrara skiva till mitt soffbord hemma. Tyvärr tror jag inte att mitt underrede (som är ett kap från Blocket!) håller för en så tung bordsskiva. Så jag har letat nytt bord. Och nu har jag hittat två varianter, jättefina båda två. Lackat stålunderrede i vitt och Carrara skiva har båda två.

Bild L'Abbate/ Prius

Det första bordet är Zero från L'Abbate, som Prius har agenturen för i Sverige. Om man kontaktar Prius kan de tala om den närmsta återförsäljaren. Detta bord har diameter 120 mm på bordsskivan, perfekt.

Bild Massproductions

Andra varianten är detta, Tio series från svenska Massproductions. Detta bord är också helt fantastiskt snyggt, men är lite mindre på 100 mm i diameter. Min enda följfråga till producenterna är om de håller för en tvååring som hänger på kanten, för det gör inte vårat nuvarande...
Bild L'Abbate/ Prius

Sista bordet lägger jag in bara för att det var så galet snyggt. Och stort! En tre m (!) lång Carrara marmor skiva på snyggt träunderrede. Jag vet att det väger 350 kg så man skall veta var man vill ha det när man placerar det... Också från L'Abbate/ Prius. Troligen får man spara en stund om man skall ha detta dock.

2 kommentarer:

  1. Blev nyfiken på svaret, om du fått det än? Håller det för en tvååring som hänger sig i kanterna? =) För en ettåring då? ;-) En sådan har nämligen jag, en vild sådan, skall tilläggas...! =D

    Vilket underrede gillar du bäst på soffbordet från Massproductions? Det vita, gissar jag på?! Jag har själv spanat in det, men så blev det fat-fat från B&B istället... Nu känner jag att jag kanske skulle satsat på detta istället.... Aaargh! Finns så mycket snyggt!

    Mvh

    Malin

    SvaraRadera
  2. Hej, hahah ha nej jag har inte hunnit fråga än :) Tänkte att jag kanske skulle titta på det på något showroom själv först. Men min ritar dessutom med tusch på allt så bordet får nog vänta ett tag till i alla fall ;)
    Fat fat är ju också jättefint, lite samma råa stil. Jag gillar absolut det vita bäst! Med carraran till, mmmm...

    SvaraRadera