torsdag 24 februari 2011

HIMMELSKT BOENDE


Bild Hanswijk

Jag skulle ju titta på fler stolar och bord idag... Men jag seglade in på den större skalan arkitektur istället. Hittade denna inredningsarkitektur-dröm på nätet och måste bara bjuda på lite..... jaa, vad är det .... fantasiprojekt? Vem har råd att köpa en kyrka och sen göra om den så här sagolikt? Någon i Utrecht i Holland i alla fall, och jag måste bara dela med mig av detta. Nu är ju jag väldigt mörkrädd och vågar inte sova ensam i ett radhus, så jag skulle bara kunna bo så här på dagtid :))) Men de där fönstren var inte illa va? Det där glasräcket till trappen skulle jag gärna ha hemma på övervåningen...


Här kan man tala om rymd. Jag undrar hur många gånger min takhöjd på 2.40 går in där?



Fin trappa, med träkontur på utfylld vit sockel.





Badrummet med kyrkport. Men sjukt stort, och mest tomt egentligen... Och lite kalt kanske.



Sovrummet vill jag inte ha, alldeles för omysigt. Lite sakralt, som att sova på ett altare (vilket säkert var den konceptiga ide'en.) Men man ska ju kunna slappna av också. Ja, kanske inte något för den vanliga barnfamiljen. Men lite roligt att titta på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar