måndag 16 april 2012

BORTA BRA MEN HEMMA KLYSCHIGT?




Jaa, det var det, det. Efter att ha spenderat påsklovet borta och återvänt hem till hemmet så infinner sig ett lugn. Lite jaha, det var det. Men eftersom "borta" också är "hemma" (i familjens alphus) så finns också en saknad av bortahemmet. Jag tittar krasst ut över mitt hem här, likadant varje gång jag kommer hem från en resa, och ser på nytt det man blivit hemmablind för. Och det man tröttnat på. Hur var det med den där möbeln. Ska jag måla den? Och soffan, ska den bytas ut? Oj, är den där listen inte lagad än? Och den där knoppen är ju bara för ful, alltså. Det brukar gå över och hemmablindheten kommer tillbaka inom ett par dagar så jag slipper jobba ihjäl mig :))) I väntan på det, lägger jag in lite sarkastiska citat till mig själv, från Inredningscitat. He he ;)








Bild Inredningscitat



2 kommentarer:

  1. ja men snaarrk så där kan man ju bara inte säga längre:-). När alla andra börjar letar vi febrilt efter annat..

    SvaraRadera