söndag 1 april 2012

PÅSKFINT



God morgon! En liten snabb söndagshälsning här, jag ska ju unna mig ledigt och familjemys idag så klart! Efter en vecka med uppdrag och fararunt och bebben och barnen och ditten och datten och packa upp och snart packa ned så ska man ju ha paus också. Så idag kikar jag in med lite påskpynt, ni var en del som frågat hur jag gjort det hemma. Jag hoppar över påskfjädrarna i år, jag brukar oftast ha det ute för där kan barnen gå vilt med sina bjärta färger i en syrenbuske på baksidan... En liten fågeltavla hänger för jämnan på väggen, och den förstärkte påsktemat av en slump.





Mitt påskpynt är enkelt i år, jag har planterat pärlhyacinter i silverkoppar och så har jag lagt fram lite goda ägg bredvid.




Självklart har vi ris! Det är ju påsken nödd, om man säger så. Men jag tog inte det torra björkriset, jag tog lite mustigare körsbärsris så fick jag vackra knoppar på köpet! Det kommer att bli såååå fint när de blommar ut :) 



Marsipan och chokladägg som det norpas fritt ifrån. Så gott och så vackra. Ägg från skärgårdshöns hette de. Mjuka former, ägginspirerat. Vasen från IKEA är en gammal klassiker som har funnits i många många år, och finns ju fortfarande. Ser ut som ett jätteägg :) Det var det, mitt påskpynt. Nu tar jag söndagsledigt och så ses vi i veckan! kram



Bild studio karin














1 kommentar: