måndag 23 april 2012

LIVET UTANFÖR HALLEN



Idag blev jobbet stående i farstun, medan jag fortsatte ut till livet där utanför. Precis som i bilden med denna vackra hall. Hämta, lämna, lämna, hämta, åka hit, åka dit, tömma post åt här, leverera annat där och dessutom har jag haft turen att springa på så många trevliga mammor idag och blivit stående en kvart här och var säkert tio gånger. Som ett pärlband av små givande glada möten. Livet i smått och stort. Bebben på armen hänger glatt med. Härligt. Jobbväskan som blev stående (även i denna hall) får symbolisera arbetsdagen som inte hände. Men så är det när man är mammaledig. Jag har så många mail i inboxen, jag skall försöka svara er alla i tur och ordning! Vi hörs vänner :)


Bild Femina


PS stod och kikade på en liknande byrå idag under ett ärende, och funderade på om den inte skulle få flytta hem till oss. Men jag har inte plats... än.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Vilka fina taklampor. Vart kommer dom ifrån?

    Hälsningar Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Emma, det är inte min hall :) Så jag vet inte om jag ska vara ärlig. Ser ut som takrosetter (extra) med endast en glödlampa i...
    // Karin

    SvaraRadera