lördag 21 april 2012

SNYGG HELLÅNG GARDIN I SOBERT SOVRUM



Godmorgon lördag! Idag har jag hunnit bläddra igenom Magasinet (herregud så tjockt! Och inte ett endaste hus till mig, hur kan det vara möjligt...) och jag snubblar in på Hemnet också för säkerhets skull. Hittar små fina lösningar här och var, och jag lägger in dem så har jag dem arkiverade. Först ut är en superb gardinbild, som visar hur gardiner hängs snyggast. Från t.a.k.e.t.! Men det har jag tjatat om så mycket :) Här är i alla fall en harmonisk bild som bekräftar detta. Snyggt att ha en grå linnegardin som omväxling, det ger en lite sakral lugn känsla. Lite kloster? Eller så är det det lilla bordet som bidrar till det, eller pläden som ser ut som schweizerflaggan :) Snyggt är det i alla fall. Modern Hay stol mitt i allt, och visst hade man kunnat sova över här? (Möjligen hade jag behövt en lägre sänggavel till huvudet, framför gardinen, för jag är lite mån om att sova skyddat. Men det är jag.) Nu, in i hemnet igen en stund innan dagen börjar "på riktigt" :)


Bild  Per Jansson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar