söndag 22 augusti 2010

INTERIÖR HELT I SPONT


Bild Dinesen



Hej Söndagsläsare :)

Jag har inte uppdaterat bloggen på två dagar, för jag befinner mig i skärgården på vår ö och ritar och följer upp sommarhuset på 28 kvm som plankbyggs här. Jag har ritat alla ritningar (jag lägger ut dem här vid ett senare tillfälle) och letar just nu lite bilder för att kommunicera hur interiören ska bli. Min bror - som skall ha huset - har lite svårt att föreställa sig hur det blir så jag ska slänga ihop ett moodboard till honom. Det är alltid bäst att presentera ett moodboard för beställaren så att man vet att man "når fram" med sin ide', och som kund vet man ju då vad man får och behöver inte bara lita blint på arkitekten... Min söte bror undrade om det inte skulle "se ut som en bastu" om man hade spont på alla väggar. Även om det blir vitmålat?
Så här, min käre bror och beställare, kommer en fantastiskt fin bild som representerar vad vi skall uppnå! En fantastiskt vacker rå interiör med vitlackad slätspont på alla väggarna och i tak. Och om vi vill behålla lite nyans och värme så kan vi ha vitlaserat plankgolv. (Och om jag inte minns fel så har jag sett denna bild en gång för länge sen i ett hemma-hos-reportage och det är hemma hos ingen mindre än vår svenska starchitect Gert Wingårdh...)
Alldeles alldeles underbart!

Önskar er en fortsatt trevlig Söndag! Ni som tävlar om kudden har hela dagen på er att kommentera, så drar jag ett namn ikväll, Lycka till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar