tisdag 17 augusti 2010

STILSTUDIE I VITA GOLV



Tisdag....

Jag håller på att rita ett sommarhus åt min bror och hans familj. Det skall ligga på vår ö i skärgården, på tomten intill mitt lilla yttepyttehus. De funderar på inredningen - och eftersom huset ligger i skärgården blir inredningen ljus och luftig, med mycket inslag av vitlackad slätspont.
Jag har i mitt hus plankgolv laserat i teakfärg, men det gjordes för 5 år sedan... Skulle jag göra det idag skulle jag nog lacka det vitt och väljer därför dessa bilder som stilstudie som min bror och svägerskan kan kika på innan de bestämmer sig :)
Enjoy!


Bild Vakre Hjem & Interior (alla)


En stilstudie för mig med... i höst skall jag lacka barnens tråkiga gulnade 3-stavsparkett i ek i vitt, så att effekten blir denna (om man bortser från det fantastiska fönstret som inte vi har). Så vackert mot alla deras röda och rosa överkast, mattor och kuddar etc...





1 kommentar:

  1. Vilka vackra miljöer! Tack för en bra blogg, mvh Malena

    SvaraRadera