tisdag 21 februari 2012

EAMES, ÄKTA MATTOR - OCH TOILE LAKAN



Nej, detta är inte min matplats som fått ny lampa... Men jag har ju ett sånt bord och exakt sex sådana stolar. Men inte den lampan. Och inte den våningen. Detta är fortsättningen på min spaning på våningarna i boutiquehuset som jag visade ett kök ur igår. Nu blir det ett matrum. 





Den här mattan var väldigt fin, den var så grafisk. Det kan aldrig gå fel med äkta mattor i vita miljöer. Men de behöver vita miljöer, jag kan inte med dem om de ligger i tapetserade rum. Då blir det mönster-överslag. Men här; snyggt, grafiskt och bidrar med värme och stuns! Den stylisten visste vad hon gjorde :)




Ska vi inte kika in i sovrummet när vi ändå är här? Jo, menar det. Valnötstemat fortsätter, och sängen är uppbäddad med klassiska blåvita toile lakan. Väldigt sobra och vackra de där lakanen. (Vet ni att IKEA får toile lakan i mars? Kolla in min blogg på Hus & Hem, jag visar dem här) Och många kuddar, hotellstyle. Ser ni hur det är stylat på det moderna sättet - "lite slarvigt"- så att det ser ut som någon bor här. Ser bra ut, och inte så livlöst och stelt som det kan vara på mäklarbilder. Nä, nu ska jag sluta drömma lyxboende och ta tag i lite jobb här! Ses :)



Bilder White fastighetsmäkleri/ Oscar Properties


6 kommentarer:

  1. Kan vi inte alla bara bilda ett lyxboutiquekollektiv där? Det vore väl najsigt!?

    SvaraRadera
  2. super snyggt! Var kommer bordet i från?

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ett litet tips. Såg att du funderade på att köpa Bestlite-lampa till köket. Idag var jag på Norrgavel och de har nu 20 % på det mesta inklusive dessa lampor, både små och stora.
    Mvh
    Anna-Klara

    SvaraRadera
  4. Najsigt var ordet!!!
    Och tack Anna-Klara för tipset! (Jag beställer direkt från leverantör dvs Bestlite när jag köper) men jag skall vidarebefodra tipset till läsarna :)

    kram Karin

    SvaraRadera
  5. Tror du de här teak bordet skulle passa till eames stolarna? http://www.lannamobler.se/sv/matbord/ethnicraft-matbord-double-teak

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Jag tror det blir jättefint! Gör ett inlägg på det :)

    SvaraRadera