söndag 12 februari 2012

FAVORIT I REPRIS - STILEKLEKTISKT HOS ALICE I UNDERLANDET



Bild Skeppsholmen


Eftersom marknaden är så seg nu, så drunknar jag inte i finfina uppslag när jag bostadssurfar... Så jag hittar in i en gammal favorit, som jag visat delar av tidigare. Hemma hos en fantastiskt duktig känd stylist. Så jag lägger in den bostaden idag igen, men som en hel kavalkad och inte urplockat i olika delar. Den är så magisk och annorlunda. Jag har ett rätt stort stilspann jag gillar, från modernt till ... inte modernt. Ända bort i Underlandet har jag öga för, om det görs snyggt och i konceptig stil som håller ihop igenom hela hemmet. Och jag måste säga att just nu ser jag mycket av den här quirky eklektiska stilen i de stora tidningarna som drar tåget. Eller vad säger ni? Vintage utan att för den skull bara vara "industri". (Man vågar lämna industristilen som till och med hittat till IKEA.) Så nu blir det vintage sagostund, hemma hos Alice i Underlandet. Jag tror att det är bilden ovan som får mig mest såld på den här våningen, den är bara AH så fin! Såna dörrar, och det sagolika ljuset....




Vackra fönsternischer och sideboard med fina individuella och personliga samlingar av "vackra personliga saker".





I ett inredningsreportage om denna våning, skrivet i Sköna Hem (och av min granne! :) ) berättade invånaren att hon var mest nöjd med köket. Och det kan man förstå, det är väldigt fint i en personlig vintagestil, kakelväggar och betongputs blandat till en fin rå stil. Och carrara skiva som arbetsbänk.




......NU känner ni igen er, ni som läser ofta :) Dessa soffor och sättet vardagsrummet är möblerat på har jag tjatat mycket om. Hur det är så härligt att man tagit i från tårna och ställt en stooooooooor soffa här, och brutit av modulerna i olika tyger. Blandat grå ull med läder. Så fint. Och så har jag lyckligt konstaterat att det där bordet har jag också, ett Blocket fynd :) (men utan carraraskiva änsålänge, medan barnen ritar på borden än...)



Här blir det lite väl mycket Alice för min del, men inte desto mindre fascinerande att titta på.



Frasiga sidengardiner - har jag med! Som skall hängas så här, från tak och vara för långa, så att det korvar sig mot golvet.



Barnrummet tycker jag är så sött. Att blanda stilar är ju extra tacksamt i barnrum, det blir brokigt både i färg och stil, och gör inget där. Tänk på att väljer man saker som man gillar, så har de en förmåga att matcha varann ändå!



Och badrummet, som är riktigt snyggt. Det här hade jag tagit hemma hos mig, pronto! Vad tycker ni om hemmet? Kram på er, solig söndag och allt :)


1 kommentar:

  1. Härlig! Lite avundsjuk på rymden och volymen ;) Smakfullt och personligt! Soffan och matplatsen är min favorit :) Kram K

    SvaraRadera