fredag 10 februari 2012

BARNBULLER I ÖPPEN PLANLÖSNING

Bild Liaigre


Jag har lyckan att ha tre små glada barn hemma. Och öppen planlösning. Det är ju vår tids folksjukdom i hemmen. Öppen planlösning. Det är fantastiskt, man kan möblera och möblera om oavbrutet, det ser stort ut och det är dagsljus överallt. Men. Det blir också lätt bullerstört när tre små barn far fram. Ibland skulle jag vilja dela av halva nedervåningen med en glasvägg á la ovan. Gud så snyggt, men troligen gud-så-dyrt. Specialbeställa i glas och järn och måttanpassa och bygga in jo jo. Men som sagt, gud så snyggt. Och vad tyst jag skulle få på min sida - den med fåtöljen så klart ;)


3 kommentarer:

  1. Vill aldrig mer ha öppen planlösning :-) Eller sådär modernt öppet mellan under och övervåning (som vi hade i vårt hus vi byggde)....inte barnvänligt. För. Har man tre barn. Har man snart hela huset fullt med ungar eftersom det blir tre gånger så många kompisar också. Tycker 70-tals hus med gillestuga är det mest attraktiva just nu. En hel källare där de kan röva runt!! Fantastiskt :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är inne på att skaffa precis ett sådant "glasparti" (dock inte lika stort) mellan kök och matsal men hade ju förstås hoppats på att det fanns att beställa. Måste man måttbeställa så känns det som om det blir på tok för dyrt. Mvh Linda

    SvaraRadera
  3. Hahha, jag vet... Jag har för första gången börjat närma mig förståelse för hur kompisars föräldrar på 70-talet hade finrum med stängda glasdörrar där man inte fick vara. Så genialiskt, det var städat och klart för föräldrarna att mysa i när barnen la sig för ingen hade varit där :))))

    SvaraRadera