måndag 13 februari 2012

IKEAs SNYGGASTE MÖBEL JUST NU?

Bild IKEA Livet Hemma


Jag kom på idag när jag var ute på den soliga altanen att ett par sköna utestolar hade varit finfint... Ett par som man riktigt kan gona sig i, med pläd och latte och magasin, lite låg och med stöd för huvudet. Och så fick jag syn på denna bild senare på dagen. Det är rottingstolen Storsele från IKEA, en nyhet från förra året, och jag har haft ögonen på sen den kom. Den är såååå snygg, (och så fin bild!), så prisvärd med sina 995 kr, och den skulle jag gärna ha två ex av. Förra våren såg jag bara den trärena rottingfärgade stolen, den svarta var slutsåld varje gång jag var på Kurvan. Men jag har tyvärr ingenstans att förvara den när det inte är vår/sommar, så jag får nog snällt avvakta med att köpa dem. De fina stolarna är ju en crossover mellan ute-och-inne-möbel, och fungerar lika bra ute som inne. Men inne finns absolut ingen plats, utan det skulle vara just ute jag vill ha dem. De står garanterat på att-köpa-listan så fort jag har en större tomt, gärna med vinterträdgård där stolarna kan flytta in på vinterhalvåret... :)


PS Panelen på väggen? Det är köksluckorna Lidingö som man limmat på väggen, det ni, det var smart om man vill ha sekelskifteslooken...


PS igen, jag visar hur IKEA tolkar vårens hetaste färgpalett idag på min Hus & Hem blogg, klicka här för att se det.

3 kommentarer:

  1. Den är snygg, men vet heller inte vad jag skulle ha den.
    /Vilma

    SvaraRadera
  2. Sjukt snygg. Skulle ha den i vårt sovrum just nu. Men eftersom vi har som vana att flytta en gång om året så vet man aldrig vart den skulle hamna sen. Jag kan se den i en rymlig hall. Läshörna. Hörna i matrummet där man sitter däst och proppmätt och bara sitter en stund. Ja. Som sagt, en sån snygg stol kan man nästan ställa vart som helst! Komsikomsi :-)

    SvaraRadera