onsdag 1 februari 2012

ETT KÖK I DRÖMHEMMET

Bild Skeppsholmen 


.......Så hittar jag drömhuset. En bit härifrån, inte i Saltis. Ett så fantastiskt vackert sekelskifteshus, topprenoverat. Men men, jag ska inte flytta härifrån området, och jag har inte 15 M i spargrisen. Så jag nöjer mig med att titta på det fina köket idag. Jag har ju ett vitt blankt kök nu, så mitt nästa kök ska nog matcha sekelskiftesstilen-spröjs-fönstren-la-la-lalalaaa. Men här var det väldigt snyggt ändå med det blanka luckorna mot arkitekturen. Och här har man valt att lägga in äkta mattor (istället för mer vanliga plastmattor...) i köket, så sätter man tonen lite mer i husets ändå trots det moderna köket. Vitbonade golv under det, och det ser väldigt elegant och snyggt ut! Lägg märke till hur noggrann man varit med gardinuppsättningen, den sitter bakom en kornish - klacken uppe till vänster i bild - så att gardinen hänger snyggt och fritt när man ser den, och slipper se gardinskena och allt. Och har man ingen fönsterbräda och vill ha växter? Se på den höga krukan med en grön tuss i. En sån har jag också hemma eftersom jag plockat ned de fönsterbrädor i laminat som fanns, och vasen är enkel att ställa där man saknar grönt gärna intill ett fönster.




Man har varit duktig att jobba med gardintygerna inåt den öppna matsalsdelen också. Här har man hängt en gardin så att man kan dra för mot köket.




......öppen planlösning där man kan dra för när man har gäster. Skönt om man vill slippa underhålla gästerna med disken i bakgrunden.




Det här var inte köket, mer för att förstärka temat "drömhem". Inte en helt tokig vinterträdgård. Mumma mumma. Och sommar därute! Har ni sett så härligt :) Med denna värmande bild önskar jag er en härlig dag, det är visst bitande kallt därute idag...






2 kommentarer: