lördag 11 februari 2012

.......ELLER ÄR DETTA MITT DRÖMKÖK?

 Bild Kvänum


Nämen hörni, ska det va´ska det väl va´ordentligt? Glöm mitt förra inlägg. Om jag nu ändå får drömma som jag vill, så är det här mitt drömkök. På sisådär 60 kvm, fyra meter i tak, gigantiska fönster och helt enkelt stort och snyggt och redo för ett slott. En köksö stor som hela mitt nuvarande kök, carrara bänkskiva utmed väggarna. Och ser ni den vackra frisen marockanskt betongkakel som ligger runt plankgolvet som en bred bård? Som skyddar trägolvet och tar allt stänk och tappade varor och slitage, och dessutom dekorerar rummet? Tomten, påskharen, vem som nu lyssnar... Jag menar förstås att detta är mitt drömkök :)



Ja, här skulle jag få plats att värma 6-månaders puréburken, absolut.




Och här är ett liknande vackert kök i vitt med träbänk istället. Också snyggt. Nu ska jag bara hitta huset som matchar mitt kök också ;) kram på er och härlig lördag!



2 kommentarer:

  1. Alla var sjukt fina, det sista aningens för stort för min smak bara. Väldigt amerikanska, inte så svennestrama som man är van vid :-) väldigt fina dock!!

    SvaraRadera
  2. För stort? Hahhahaha A det finns ju inte, du måste se det i sin kontext, att huset är - naturligtvis - 400 kvm eller nåt. Hushalluinera, eller vad var det nu? :)

    SvaraRadera