onsdag 16 mars 2011

INDUSTRILAMPOR - TAKARMATURER


När jag ändå är inne och snurrar på indutridesign och vintagestil, så kan jag ju visa lite taklampor i industristil som jag kikar på. Jag har presenterat märket Original BTC tidigare i höstas i detta inlägg.
Ett mycket trevligt klassiskt brittiskt märke som går att finna i denna webshop. Så snygga lampor.



Alla ovan är Original BTC.


Sen har vi ju en annan brittisk klassiker - Bestlite. Många tror att detta är ett danskt märke, men det är fel. Bestlite-rättigheterna köpte danska Gubi upp 2004 och tillverkar dem sen dess. Men originalet är formgivet av Robert Dudley Best från England under den designklassiska tyska Bauhaus-eran på 1930-talet, när han studerade där. Så Bestlite är också brittisk design och brand från början, nu vet ni det :)


1 kommentar:

  1. Hej Karin!
    Jag har nyligen köpt hus och spanar efter nya lampor till mitt matsalsbord. Jag har i nuläget ett svart hay bord med 6 st all about a chair stolar med svart ben och vit sittdel, vad tror du kan passa till dessa, både färg och utformning? Tack på förhand, med vänliga hälsningar Julia

    SvaraRadera