fredag 15 juni 2012

ALLT ÄR GULD SOM GLIMMAR



.....Nja det är kanske inte sant, men poängen jag skall göra är att jag ser så mycket guld just nu. Vitt vitt och så lite gulddetaljer. Kitchigt om man tar i, lite lagom lyxigt om det görs med balans.


Inred med varmvit säger sköna hem just nu, och visar en framsida med gulddetaljer och vitt. Annorlunda och fräscht, troligen för att det är så sparsmakat med de små gyllene detaljerna.




Några diskreta men vackra beslag räcker för att sätta guldkant på tillvaron, som dessa skjutdörrsbeslag från B&B Sweden




Det finns även dessa små runda godingar att ha som trycken om man har skjutdörrsbeslag på sina köksluckor. De ser nästan ut som man får ett lyxigt antikt kinesiskt skåp istället för en ganska tråkig vit kökslucka :)




Själv har jag en liten liten gulddetalj hemma, jag kör mest silver/metall annars. Men denna lilla runda guldspegel hänger på fokusplats mitt på vardagsrumsväggen och förgyller min tillvaro. Liljekonvaljer från landet som barnen plockat till mig och som doftar ljuvligt har jag också, lyckans mig :) Och med dessa små blommor önskar jag er en alldeles fantastisk fredag!



Bild 1 houzz, 2 sköna hem, 3 o 4 B&B Sweden, 5 studio karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar