fredag 15 juni 2012

LAVENDEL OCH SOLSTOLAR



En liten snabb till bara! Jag ska inte lämna er med ett inomhusinlägg när det är fredag och mitt i juni och allt! Här kommer istället lite inspiration för uteplatsen och altanen, och en hint om vad jag skall göra i helgen. Inköp av, och plantera lavendel i massor. Hemma behöver, landet behöver.




Och beställa sunloungers till vår strand... Det skall jag göra. Solstolar, adirondack, solbäddar? Vad blir det? Hmm... Sen ska jag drömma om att dessa sunloungers är plädbeklädda och upp-kuddade och solen skiner och det är soooooooooooommarloooooooov! :)



Bild Bo Bedre


2 kommentarer:

  1. Åh härligt med sommarlov och ledigheter!
    Här blir det strödagar och så fem dar storstad. Trädgårdsterrass hemma och så havsbad 15 min med bil så nog blir det sommar ändå.
    Nu en husfundering jag går i, måste inte flytta men har sett något som kanske passar oss. Planlösningen är bra men trädgård och hus åtminstone interiört behöver göras vid. Däremot är köksskåpen urläckra släta med infällt grepp typ sent danskt 60-tal, kanske för ljust för att vara teak. Vad skulle du föreslå för golv till detta? Köket är avgränsat och har matplats för 4-5 pers. Träslaget är i färg som ek/bok men med annan ådring. Jag gillar att gå på lite mjukare golv än klinker. Linoleum kanske är bra men min man ryser och tänker på sunkiga skolgolv. Hade varit jätteroligt att höra vad du säger men inget akut ärende!
    Trevlig helg och tack på förhand!
    /Emm

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Vi skall också beställa solstolar till det stooora trädäcket som är på g. Svårt val det där. men för oss lutar det åt klassiska solstolar i trä, kanske Skagerakk..kram och ha en skön helg..

    SvaraRadera