onsdag 16 maj 2012

BOSTADSGLUTT I VACKERT RENOVERAT HEM


Ett hem i vitaste vitt, med sköna detaljer och sparsmakad möblering, i vad man kan kalla danskinspirerat kanske. Det kallas det för i artikeln på Hus & Hem i alla fall, som du kan läsa i sin helhet här. Här på bloggen kallar jag det Vintage/ New mix för det är ju just vad jag tycker att det är :) Ovan ett vitrinskåp (ja, visst har de också renässans de vackra glasskåpen?) en Myran och ett obligatoriskt olivträd. (Mitt olivträd dödade jag nästan en gång, men jag klippte av alla vissna grenar in till en tennisbolls storlek, och det trädet tog sig sen utomhus den sommaren...)



Snyggt kök med carrara skiva, och en liten skiva uppvikt mot vägg, men tillräckligt låg att den går in under fönstret på samma vägg.



Och har ni sett, en köpmandisk av sorten jag pratade om tidigare idag! :)




Invånarna i huset berättar att de har låtit hela köket tillverkas av ett litet snickeri, och det blev billigare än att beställa från köksleverantörerna. Smart, och modigt, tycker jag.




Här hade jag bara bytt mattan, jag hade nog kört en kelimsort här...




...lite som i denna stilen som de har i hallen. Snyggt snyggt! Den hallen hade jag tagit rakt av :) Nu ni vänner, önskar jag er en fantastisk "fredagseftermiddag" fast det bara är onsdag. Men njut av långhelgens början :)




Bilder Hus & Hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar