måndag 7 maj 2012

WALK IN CLOSET SLASH GÄSTRUM



Vi har ett rum hemma som är ett allt-i-allt rum. Walk-in-closet, arbetsrum, och gästrum allt i ett. Och just som gästrum har det använts i helgen. Jag ska se om jag kan städa det någon dag så att jag kan fota det :) Det är en klassisk långsmal klädkammare från början, där vi har låtit sätta in ett stort fönster i kortväggen längst in - lite som i denna bild. Och så har vi garderober utmed ena långväggen, också som i denna bild. Men vi har en liten extra funktion i rummet också, en gästsäng eftersom vi inte har ett helt rum till förfogande för gäster. Var hittade vi plats till det i ett sådant rum? Jo, våra garderober är lite lägre, vi valde kyl-och frysskåp från IKEA som är 1,4 m höga, och ovanpå dessa halvhöga garderober tronar en gästsäng i lofthöjd. Så smart tycker vi, 3 rum i ett. Tills jag hunnit fota det rummet bjuder jag på denna fina bild på en städad och fint organiserad walk in closet. :) Ska du göra en walk in closet så rekommenderar jag att du håller den ljus, för ska du spegla dig här inne och välja kläder etc, så tänk på att fyra knallrosa väggar kastar eller "färgar in" dagsljuset i rosa ton. Eller mörka väggar gör rummet onödigt trångt och klaustrofobiskt - en walk in closet är ju ofta långsmal och inte så jättestor. Så behåll ljusa väggar och okonstlat, ha ofärgad gardin om du har ett fönster av samma anledning, gardinens tyg skulle färga ljuset inne i garderoben om du ska mixa och matcha klädval. Ett ljust golv breddar rummet, ett mörkt gör rummet längre och smalare än vad det är i detta fall. :)



Bild IKEA press


PS Arbetsrummet då? Jo det finns ett skrivbord längst in under fönstret, för den som vill sitta och fnula i fred och inte på datorn vid arbetsplatsen på nedervåningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar