söndag 6 maj 2012

ETT FANTASTISKT HEM I NEW ENGLAND STIL



Hej härliga söndag! Jag måste kika in för att låta er se ett litet hemma-hos-bostadssurfande idag :) Idag har jag hemnetat in i Bromma in i en fantastisk villa som kör klassisk New England stil. Och välgjorda koncept som är utförda med ton och finess genom ett helt hem är ju alltid vackert att titta på. Jag börjar i köket, för det var den fantastiska köksön - mer i form som en gammaldags köpmandisk - som fick mig att gilla interiören. Fantastiskt snyggt kök!





Köksön som en köpmandisk från ena sidan, och som en bardisk/frukostplats från andra hållet. Väldigt snygga blanka lampor över disken också.




Någon med sinne för detaljer bor här. När man går in för en stil, så är det ofta de små detaljerna som kranar och lampknappar, och eluttag, - saker man tar i med händerna - som får en att uppskatta att här har man gjort det där lilla extra! Det som får det att kännas genuint.





En riktigt klassisk New England look är ju det blåa accenterna. Enkelt och effektfullt. Vitt vitt vitt, lite mörkt trärent, någon stenyta som i bordsskivan, mycket gröna växter.






Vit hall, med en mörk rottinstol som kontrastförstärkare.




Har du en övre hall? Möblera den om det går, även om det så bara går in en liten fåtöljhörna som här. Det känns som om man får ett extra rum bara av den lilla gruppen.


Spontväggar i alla sovrum, ett givet ytskikt om man söker denna atmosfär och look.




Klassikt patio/förstubro med sisalmatta, vit spont, rottingmöbler och snygga lampor. Och hortensior, så fint.



För att fullända looken lite vita utemöbler med blåklädda plymåer. Och en pool :) Fantastiskt. Här skulle jag kunna slänga upp benen framför mig idag. Jisses vad härligt. Nu nu, nu är det söndagsslappt som gäller, jag ska vårda dagen och familjen. Kram


Bild Fjelkners

6 kommentarer:

  1. Lampan vid matsalsbordet har en spot (4 st?) som hänger över sig. Vad kan det vara måntro?

    SvaraRadera
  2. Herregud, bilderna kunde vara tagna direkt ur mina drömmar!

    Vi byggde vårt hus för 9år sedan, och har ett vacker stilrent och funktionellt kök som det är. Men ändå finns drömmen där om ett riktigt härligt New England kök, skissen är redan gjord och ligger i ett kökskåp och väntar på att bli verklighet. Det känns tryggt att ha fått se "riktiga" bilder på hur det kan komma att se ut när vi kommer dit i vår - Gör om gör rätt - process :o)

    Har precis hittat till din blogg och känner att jag mycket snart kommmer att komma tillbaka till den. Intressant läsning och vackra bilder, underbart!

    SvaraRadera
  3. Hej! Vart kommer det snygga matbordet i från??

    SvaraRadera
  4. Vad är det för material på bänkskivan på köksön?
    Ursnygg!! Svårt att tyda vilken sorts sten.
    Vore enormt tacksam för svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I biln nr 3? Skulle gissa på kalksten, ser ut att vara den färgen och jämnheten i ådring/marmorering som kalksten. Typ Valverde, portugisisk kalksten.
      Karin

      Radera
  5. Tuuusen med tack för svar! Mycket lycklig!! Nu vet jag vad jag ska söka efter!
    Hälsningar Lisa :-)

    SvaraRadera