onsdag 23 maj 2012

SPÄNNANDE FUNKIS FASAD



Jag såg denna fantastiskt ovanliga och spännande fasad på en klassisk funkisvilla, och måste bara dela med mig av den. Dessa 30-talshus eller funkisklassiker i Bromma brukar vara helt vita, men här har någon renoverat och vill sticka ut lite på gatan. Modigt och tufft tycker jag. Den där eleganta svarta entrédörren hade jag tagit utan att blinka, om jag hade ett vitt funkishus som skulle fasadrenoveras :) Och den grå stentrappan i kantig funkisstil, verkligen snyggt! En inspirationsbild på funkisfasad idag alltså :)



Bild Tradition 

3 kommentarer:

  1. Väldigt snyggt och stilrent! Men vilken entre skall man ha när man byggt ett modernt funkishus? (Björkebo, Värsåsvillan) Jag tänker mig mycket rena betongplattor runt huset men det är ändå svårt att få till det. Har du något bra tips? Tack för en kanonblogg, den har gett mig otroligt mycket!! Fortsätt som du gör....

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Karin, jag undrar om du möjligen har några tips....Jag har ett hus med röd träfasad och vita knutar och tycker det är jätte svårt med färger utomhus, på te x utemöbler och textilier och i rabatter. Tycker ofta att det kan se lite rörigt ut. Har du några bra tips eller kanske inspirationsbilder?
    Vill också passa på att tacka för att du har en sån inspirerande och intressant blogg!!
    /Lena

    SvaraRadera
  3. Hej Lena, jag svarade här

    http://studiokarin.blogspot.se/2012/05/tradgardsmobler-till-vitt-hus-med-roda.html

    :) Hoppas du får inspiration där.

    // Karin

    SvaraRadera