måndag 30 september 2013

VÄLKOMMEN-HEM-LANTERNOR



Denna vecka startade med ett bang, massor att göra men det behöver jag inte berätta för er. Måndag är måndag för alla gissar jag. Men efter att jag hämtat barnen och skjutsat till balett och gympa och vad det nu kan vara, och vi sedan kommer hem för sista gången idag framåt kvällen så slår det mig; i morgon är det oktober. Höst de luxe. Mörkt vid middagstid. Och kallare. Jag känner plötsligt ett stort behov av mysfaktor och välkommen-hem-saker framför dörren. Det känns så...tomt och kalt och ingenting-igt nu när alla blomkrukor har vissnat bort. Jag vill ha lyktor med svajande flammor som välkomnar mig hem och får mig att andas ut redan innan jag sätter handen mot dörrvredet. Jag vill ha en förnimmelse om att nu, nu är du hemma i hemmets lugna vrå, nu skall här myselimysas med barnen och allt det där. (Ja, det kanske inte är så mysigt alltid med hösttrötta barn som verkar mycket mer trötta hungriga och griniga för att det är mörkt och kallt. Men känslan, käääänslan av mys kan jag ju få ha där utanför dörren ;) Broste Copenhagen visar hur man gör det rätt ovan.




Och så dessa inuti lyktorna. Som jag visat förr. Jag är så nyfiken på dem, Enjoy Lightings handgjorda vaxljus. Artificiella stearinljus, med en LED-lampa till låga som har 100 000 timmars brinntid. Eller 10 år. Som man ställer in med timerfunktion i botten så att de kan "brinna" redan när du kommer hem! Jag gillar ju inte fusk, men va tusan, om jag sparar ca en miljard stearinljus på det och dessutom har ljusens vekar flackande i lyktan redan när jag svänger in på parkeringen och utomhus kanske jag ändå inte ser skillnaden på om det är riktig låga eller inte... ja då kanske jag vill prova. Japp, hörni. Brace yourselves. I morgon är det oktober.


Bild 1 Broste Copenhagen, 2 Enjoy Lighting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar