måndag 11 mars 2013

ELEMENTSKYDD I KLASSISK STIL



Hej måndag och hej nya vecka! Efter vissa helger känns det bara som att jag skulle vilja stanna i sängen och återhämta mig. Så med en fluffig önskebild om sängläge så drar jag igång med veckan och de 50 förfrågningarna i inboxen. Var ska jag börja? .... Men för att ge denna bild en "giltig" orsak att vara med på en måndag (det är ju trots allt en arbetsdag) så kategoriserar jag den under "himla snyggt och bra och elegant elementskydd till klassisk sekelskiftesstil". Svårt det där med elementskydd, det blir lätt bara en smalribbig variant som finns på byggvaruhusen och inte så mycket mer inspirerat än så. Men man kan ju hitta forminspiration i sitt eget hem, bland snickerier eller fönsterspröjssättningar eller vad det nu kan vara. Här har man zickzackig fiskbensparkett som naturligtvis rimmar väldigt fint med harlekinrutornas zickzack i elementskyddet. Och så bra denna varianten ovan släpper igenom mycket av värmen, så att man inte bygger in massa värme bakom träboxar och får en elräkning (och miljöpåverkan) som man inte vill vara med om. (Men varför elementskydden till höger och vänster är olika dimensionerade i sitt rutmönster kan jag inte svara på. Naturligtvis skall alla elementskydd vara lika. Jag föredrar det högra som är lite tätare.) Men formen på harlekinrutiga elementskyddet, lovely. Och nu - nu kör vi måndag.



Bild IKEA press

2 kommentarer:

  1. Hej, Superfina elementskydd! Funkar de i ett 20-talshus, tycker Du? Tack för superbra blogg! /Karin

    SvaraRadera
  2. Japp! Absolut det tror jag blir superbra!

    SvaraRadera