tisdag 12 mars 2013

HITTAR ETT NYTT MÄRKE MED HELRÄTTA DEKORKUDDAR





Ibland hittar jag små guldkorn i inboxen som gör mig så glad. Som detta Stockholmsbaserade företag som gör dessa finfina dekorkuddar! Stilen skulle jag beskriva som att den landar perfekt mellan klassisk stil och modernt, eftersom mönstren känns lite Art Deco inspirerade. Och Art Deco (20-30-talet) levde ju precis i gränslandet mellan klassisk arkitektur och modernismens början. Och med den lilla snabbanalysen vill jag bara säga att dessa kuddar kan man placera överallt. Och med en färgpalett som känns helrätt just nu..... ja jag skulle kunna välja en av varje. Tur att jag har ett vardagsrum som behöver lite uppiffning, jag ska absolut hälsa på denna butik någon dag. Kuddarna i bilden över, och hela kombinationen där, lovely lovely. Märket heter Elce och alla kuddar från somrigt blått, till trendigt puderrosa och smutsturkost och massa grånyanser och några svart-vita (bara blunda och välja m a o, det kan ju inte gå fel) hittar du här.


 


Ooohh, min matta och dessa godingar, oj vad de skulle gilla varann :) Nä, det här måste undersökas vidare.






Bilder Elce Stockholm

3 kommentarer:

  1. Ja, riktigt vackra kuddar! Jag gillar sista bilden bäst, kuddarna till stolens mörka träslag.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen också dessa kuddar! har gått och suktat efter dem på Posh living - så snyggt med dessa grafiska mönster.

    SvaraRadera
  3. tack!!!! stor kram på dig
    Tiina från ELCE

    SvaraRadera