måndag 11 mars 2013

TAPETER I NEW ENGLAND SKÄRGÅRDSSTIL



Vineyard möter västkust heter konceptet för Boråstapeters nya kollektion. Eller, för att matcha hur ni söker i ordval och stil här hos mig; New England möter sommarstuga/skärgårdsstil. Jag gillar don efter person, fast då i husform. Skulle behöva ha en sägning som passar hus.... Stil efter arkitektur och läge, skall det vara i alla fall. Detta är en självklar klassisk stil om man bor kustnära, eller för sommarstugan. Själv skulle jag kunna tänka mig några av dem på landet. Men denna randiga, den är så klassisk och ren, att den måste jag säga passar ju precis överallt; såväl i klassiska boenden i stan som i ett helt vanligt pojkrum som inte kör något koncept mer än "blått". Och här är den randiga tapeten stylad så lugnt och fint med ett gammalt träbord och sköna attiraljer som får mig att tänka på sommaren. Enkel och fin tapet.




Mer maritimt så det förslår, med en skön Sika stol och blandade mönster som binds samman av att de alla är blå.




Jag måste erkänna att amerikanska flaggor på väggen är inte min grej. Alls. Men jag gillade bilden pga den otroligt fina stolen, så den får vara med ändå :) Den får gärna flytta till min sommarstuga.





Tapeterna finns i butik fr o m 10 april.




Bild Boråstapeter press




3 kommentarer:

  1. Nu när du är inne på New Englandstil och sommarstugor så vill jag passa på att fråga vad man ska ha för tavlor till denna stilen och var man hittar t.ex svart/vita tavlor med segelbåtar på? Kanske kan du göra ett inlägg om det? Jag har en nybyggd sommarvilla i Sverige i just New England stil och vet inte vad jag ska sätta på väggarna. Hoppas du har några tips!
    Kram, kram
    Helena

    SvaraRadera
  2. Lusläser din fina blogg och sitter nu här med block och pennor och försöker planera förvaring i ett rum som har en smal gång. Hur utnyttjar man denna "tarm" som leder fram till rummet bäst? Vore tacksam för tips, bilder mm på hur man kan använda en smal gång (lika smal som en dörröppning och 2 meter lång). Vilka mått ska man tänka på så det inte ser dumt ut? Kan man sätta något uppe vid taket eller blir det instängt? tack för bra och lärorik! blogg. /Sara

    SvaraRadera
  3. Hej! Ja, det var långt och smalt... Man kan absolut använda utrymmet ovanför dörrkarmen, dvs ca 2,1 m ovan golvet och upp till tak. Kan användas som bokhylla så får du lite bibliotekskänsla, eller hyllor med korgar/snygga lådor om du inte vill se innehållet på hyllorna. Se på denna hylla som jag lät platsbygga över två dörrar i vårt förra hem, en hyllkant över barnens dörrar blev bokhyllor. (Och hela bohylleväggen till vänster i bild kanske blir för mycket för din gång, men upptill kan du ha någon hylla menar jag.) Du kan även bredda gången med en stor snygg spegel i ram, det skymtar en ordentlig stor i silverram bakom den vita fåtöljen, den finns på IKEA. Lycka till!

    // Karin


    http://studiokarin.blogspot.se/2010/11/ovre-hallen-klar.html

    SvaraRadera