tisdag 19 mars 2013

SEXKANTIGT KLINKERGOLV OCH KAXIG ATTITYD



Jag älskar denna bilden. Det är Paola Navone som designat detta hem, och jag vet att denna bild syntes i RUM ID förra året. Jag ville visa den då men man får ju inte lägga upp bilder hur som helst på nätet. Men nu finns bilden på pinterest här så då passar jag på att låna den därifrån istället. Hexagoner/ sexkantigt golv i stora klinker i ett raster av grått, infällda i ett trägolv. Så effektfullt. Den häftiga entresolen (bron) uppe runt väggarnas kanter skvallrar om att detta inte är ett helt vanligt hem. Galenpannablandning med stolar i en salig röra, som hålls samman av ett stort bord. Stolarnas tema är pinnformer och svart-vitt-trärent. Lovely! Med denna bild önskar jag er en trevlig kväll läsare.


Bild via pinterest/här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar