lördag 9 mars 2013

VACKRA DEKORKUDDAR I VÅRIGT BLÅTT ÄR FLOTT



Har ni också känt att våren är här! Bort med de murriga plädarna och dekorkuddarna för denna gång, och fram med det vårfriska sortimentet. Jag varierar kuddarna lite efter säsong, men försöker att köpa med långsiktigt tänk så att jag använder dekorkuddarna länge och även flera säsonger år efter år. Välj så att du inte tröttnar m a o! Och vem kan tröttna på blått för vår och sommar! Klassiker som passar varje år. Dessa finfiningar var jag med tjejerna från My Tivoli och valde ut på Formexmässan, vi bara "hmmm........den.......och den........ och.... den... och den och den den den och de där och dem och dessa och så de där och så alla i blått och alla i grått." Typ. Sortimentet är ljuvligt och både lättplacerat och lätt mix-och-matchat. Och jag har sett att flera av de exklusivaste butikerna i Stockholm har tagit in dem. Och då håller kuddarna ändå ett totalrimligt pris!






Har ni sett min nya sektion i Hus & Hem? Jag ingår i hela förnyelsestruktureringen av tidningen, nya layouten, och får breda ut mig i en hel sektion som heter Inred & Styla. Det är läsarfrågor och jag får babbla ostört om vad jag tycker :) Och just denna månads nummer fick kuddfrågor, så ni ser en liten bild uppe i hörnet på min soffa som den såg ut innan flytten (nu är allt i haveri). Den blå ikat kudden är Chhatwal-Jonsson/My Tivoli. (Och så ett enkelt diagram som jag har ritat hur man syr kuddfodral med dragkedja i förgrunden). Fler Chhatwal-kuddar hittar ni här. Det finns bl a ljuvliga Missoni-style zig zag kuddar, som denna och denna. Nu ni, nu är det eftermiddagsvårsol som gäller här! Ha så bra, kram och leverpastej :)



Bild 1-3 Chhatwal Jonsson, 4 studio karin

1 kommentar: