fredag 29 mars 2013

VÅRSTÖK I DET FRIA




Hej fredag! Här befinner vi oss i det fria i ordets alla bemärkelser. Fria från jobb, skola och måsten. Utsläppta på grönbete i alperna, barnen kan gå barfota på balkongen och det är vårvarmt ute i det fria. Har ni provat på långfredag i ett katolskt land... Well, det är stängt. Allt är öde. Geschlossen. Zu. Schtängt. Några rundor i pisten på fm, men nu är vi hemma igen. Vi passar på att mysa hemma och påskstöka. Vårstäda lite. Ett par gardiner får sig en omgång i tvätten och stryks - i det fria. Intill balkongdörren står jag nämligen och provar mitt nya sladdfria strykjärn. Lillgossen leker ute på balkongen, jag snurrar inte in mig eller bråkar med sladd som tvinnar sig om sig själv (hatar det), det doftar nytvättat och jag känner mig på riktigt gott humör. Lovely.





"Vad kan det finnas där nere tro? Några kvarglömda påskkärringar i trädgården?"




Mitt i vårstöket har denna påskpresent alltså hittat hem till mig, Tefal Freemove. Det är inget mindre än det första sladdlösa ångstrykjärnet! Det laddas snabbt från basenheten som man monterar på strykbordet. Maken som också har hunnit att prova det - han stryker sina skjortor själv (japp, han har femtio stycken och jag noll så därför är det så) - han sa kort och gott "Sh*t vad bra":D Nä nu ni, nu är vårstädet snart avklarat och vi ska fortsätta ut, senare vankas det tårta i trädgården hos grannar som vågar vägra långfredag! påskkram på er



Bild studio karin


Detta är ett inlägg i samarbete med Tefal








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar