söndag 17 mars 2013

VACKRA SMYCKEN MED EN KÄRLEKSFULL TANKE



Hej Söndag! Så här en söndag skippar jag inredning och går över till nåt helt annat. Jag fikade med en vän häromdagen, och blev introducerad för ett svenskt, Londonbaserat smyckesmärke jag aldrig sett tidigare. Och det var sådana effektfulla, kärleksfulla, kloka koncept till små smycken att jag måste visa dem här.




Halsbandet som fångade mitt intresse var en vacker gyllene fågelbur. En tom bur. Och den lilla fågeln, den hade flugit ut och satt sig på en ring på handen. Så gulligt och effektfullt.




Och fågeln kunde stängas in i sin bur igen och bli ett med halsbandet. 




Smycket kom från Renaissance Life/ Rel life och på hemsidan hittade jag fler fina effektfulla halsband. Jag gillar också den runda öppna globen som jag visade överst. Flickan på bilden här bär det också. Det öppna globhalsbandet har en liten sten från svenska västkusten inuti. Den Londonbaserade butiken som säljer dem säger "At the Scandinavian Shop we look for brands which represent the best of Scandinavian design in terms of quality, originality and craftmanship. This is why we love Renaissance Life's thoughtful, whimsical jewellery, which is not only beautiful to look at but always has a meaningful story to tell."




Dessa hästar tycker jag är gudomligt fina. Den stora silvervita hästen hade min vän på sig en annan dag, finns här, och de finns också i mindre variant som hade passat mina tjejer, finns här.



Eller vad sägs om denna idé. Ett äpple, och öppnar man det finns ett litet halsband med en kärna i. Aah, så sött! Tänk dig det som mor-dotter-present när någon vän får ett barn. Perfekt. Min vän hittade smyckena på en mässa, och visst är det roligt med lite nya inspirationsbilder att vila ögonen på. Allt kan beställas på hemsidan. Med dessa fina smycken önskar jag er en fantastisk söndagskväll!



Bild 1 Rel life, 2-3 studio karin, 4-6 Rel life

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar